fredag, augusti 19, 2011

black as midnight on a moonless night.

det här kan vara den bästa och sämsta serien jag har sett. idag såg jag sista avsnittet efter att besatt ha sett igenom hela serien under hela veckan och jag är ledsen över att inget annat liknar den här. det här klippet visar ungefär det bästa med hela serien och jag får nästan rysningar när blåset kommer in i början av klippet, det känns överallt:




























det är också nästan precis allt utanför serien som gör den än mer intressant. hur personen bakom pete senare dog, att han var gift med the log lady på riktigt ett tag, varför david lynch inte ville regissera mer under andra säsongen, att david lynch själv är med i serien, varför sista avsnittet gjordes som det gjordes mm. bara det att serien kretsar runt ett sågverk gör den än mer annorlunda. jag googlade lite och det finns tydligen till och med en sida där man kan gå och titta på de olika inspelningsplatserna, hur de såg ut då jämfört med nu, som sågverket.
serien var i vart fall väldigt fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar