onsdag, februari 27, 2008

paris.

jag sitter i danielas lägenhet i montmartre. inatt tog vi en promenad runt och gick upp för kullerstensbackarna här i montmartre till sacre coeur och såg ner över paris. eiffeltornets strålkastare var igång. jag såg min drömlägenhet i en backe nedanför kyrkan som någon gärna får ge mig. baren i amelie från montmartre är alldeles på hörnet här mittemot.



det var min första mörkerflygning, jag tänkte att om jag dör mitt i allt det här vackra så skulle inte det göra någonting för allt kändes så fullkomligt. de släckte ner i planet så det var helt mörkt och småpratet runtomkring tystnade, alldeles ovanför molnen med stjärnhimlen ovanför och staden nedanför med alla ljus som man kunde se där det var sprickor i molnen. jag missade josé som var här för ett tag sen, min loverboy. hur flyktigt allting annat än har varit så har josé funnits med. och man blir väl alltid kär till josé och i josé, men ikväll ska vi se jens l, the man (det nästbästa?), go suède! bara han sjunger låten om emilie in the anti war demonstration så är jag nöjd..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar