söndag, juni 14, 2009

kalle kom gående genom det blöta gräset från göteborg. det var fest, vi åt och drack, pratade och fyllepratade, drog oss undan och samlades. pratar ostört med olika människor, en olyckligt berusad. ut vid två-tiden till palermo och möta upp folk. genom folkmassan ser jag en gammal kärlek som lugnt betraktar mig "de är fina de där källarna där allt händer som det kommer." vi kramar om varandra, han går. jag sätter mig med de andra och pratar med fanny under infravärmen. jag tippar ut två ölglas och går för att köpa nya men de stänger så det blir inget. vi är på väg att gå, men jag klarar inte av att vara med och vänta och se på när folk flirtar så jag börjar gå, vild aktivitet, adresser utbyts. det duggregnar innan jag lägger mig vid en varm kropp halv fyra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar