torsdag, juli 16, 2009

the mist.

P1210622
P1210625
P1210638
P1210647
jag såg en gång på filmen the mist och den började okej men sen så kom det gigantiska monster som ville bryta sig in i supermarketen där alla hade samlats och dinosaurier som flög in, och det hela blev kalas. ett annat dimma-minne är mikael håfströms svt-serie skuggornas hus från 1996. den slutade med att hela klassen lyckades ta sig ut ur ett vattenfyllt hus genom att simma genom källaren och de satte sig på bussen som körde in i den tjocka dimman och man hittade dom inte efter det. det var så den slutade. jag minns att jag tyckte att den var skitbra men när jag läser vad jag har skrivit nu verkar den inte alls bra. ett annat dimman-minne var vid en brygga i skärsjön fyra på morgonen. det kanske inte var så dimmigt egentligen, det kanske bara var ljuset. ljuset som påminde lite om en morgon i göteborg. igår kväll kom dimman hit. den drog in över gården som discorök. till slut såg man inte ner till sjön som man kan se på foto fyra. fast då var klockan rätt mycket. vi fick en lägenhet vid times square i förrgår. imorse vaknade jag vid fyra med svåra smärtor. gick upp och gick några varv, la mig igen, vaknade lite senare, gick runt, la mig. sen när kristoffer försökte väcka mig var det ett fullt sjå för då hade jag äntligen lyckats somna. jag sa att det bara var en rap som hade satt sig på tvären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar