fredag, december 11, 2009

jaha.

idag slog det mig, efter att jag har klagat på andra människors inkonsekvens och kristoffer sa att jag säkert också var motsägelsefull i vissa aspekter.. jag undrar hur jag kan vara för abort, men emot dödsstraff? vari ligger logiken i det egentligen? jag vet i ärlighetens namn inte hur jag resonerar, det känns som att abortfrågan är logiskt motiverad medan dödsstraffet är mer moraliskt motiverat? väger de moraliska eller de logiska argumenten tyngst eller kan man inte säga något sånt? ge mig tre bra logiskt motiverade skäl till varför dödsstraff är fel? hur godtyckligt är det inte att resonera som så att något som inte har sett dagens ljus är av mindre vikt än en vuxen person? som kan ha begått något brott, även om det är mindre relevant..? det här gör mig mer övertygad om människans opålitliga/inkonsekventa natur där man egentligen aldrig kan veta.. typ rädd för mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar