onsdag, februari 17, 2010

nostalgisk såhär på kvällen. vill gärna skriva och ofta, men så tänker jag alltid sen en tid på uttrycket "all the years of development has lead to this" syftandes på en själv i en allmän mänsklig mening och detta tillsammans med dag hammarskjölds tankar gör att det jag har att komma med är rätt futtigt. meningen med livet eller tvärtom livet med meningen. all denna utveckling under miljontals år och den darwinistiska läran har producerat just mig, och jag har ingen aning om vad jag håller på med för det mesta.

jag läste att big bang kan anses vara en vetenskapsmodell, men att den fortfarande inte är någon förklaringsmodell.

2 kommentarer:

  1. ah, sista meningen i första stycket!

    SvaraRadera
  2. lite så här "är det här IT?" typ, "borde jag inte ha utvecklat mer storslagna tankar än såhär?"

    SvaraRadera