måndag, september 19, 2011

en hemsk och trevlig helg.

i fredags var vi på röda korset och plötsligt kom en urindoft emot mig och bredvid mig står en kvinna i 65-årsåldern, välvårdad, och tittar på olika saker och jag tänker "vad konstigt". sen kommer jag en bit bort och tittar efter henne så ser jag att hon har kissat på sig, utan att hon själv verkar ha märkt det. vad ska man göra i en sån situation? "hej förlåt men du behöver kanske gå på toa?" jag sa inget och hon gick efter ett tag.

sen spelade jag skivor och det gick pinsamt dåligt, hade hundra direktiv ungefär; spela soul! spela ingen cover, ingen remix, upptempo, spela nedtempo, nationsmusik, ingen jävla mj eller madonna, 80-tal! bara soul, funk! något gästerna kan sjunga med i, ingen 60-70-talssoul. hjärtat klappade ihop, jag som hade suttit i flera dagar och lyssnat och valt ut de bästa soullåtarna och om han nu inte ville ha en cover så finns det ju väldigt lite ny soul för den mesta soulen är ju bara covers (tänker ex på mammas skiva med rod stewart). när "bara soul!" krävdes så kände jag hur hjärtat klappade för en lång soullåt är kanske 2:31 min och mina soullåtar skulle inte räcka mer än fram till halv ett max. samtidigt som dom hade hyrt in en sångare, fernando, som sjöng smäktande covers på mj.
sen gick min klocka för fort... så jag började med mina lugna favoriter redan 20 i två, john coltrane följt av en väldigt rask låt när jag tittade på iphonen och såg vad klockan verkligen var. sen avslutades kvällen med att jag fick in ett önskemål: fuck the police. jag tänkte att om jag inte har blivit utslängd innan så lär väl det vara droppen. erika, kristoffer, johannes och stefan som jag mötte upp vid palermo fick typ trösta mig hela vägen hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar