måndag, oktober 10, 2011

tisdag med vin och chokladbollar.

Photobucket
Photobucket
i tisdags blev jag bjuden på middag hos sibbe och för att härma sandra beijer; "gudars vad gott". till efterrätt hade han ordnat med en överraskning som gjorde mig alldeles gråtfärdigt rörd, en massa chokladbollar från olika ställen för att jag var så ledsen efter sista chokladbollen jag åt på katedralkaféet som var hemsk. det visade sig att det fanns en till chokladboll i uppsala som var lika hemsk, från forsa. den fick 1p för den smakade liksom den från katedralkaféet smör och vanilj BARA. hemsk kombo. den som fick högst poäng (8p) var från landings och den smakade lite lakrits, vilket väl säger allt. det finns ingen som lagar sina chokladbollar med kärlek längre, bara en massa smör. man vill ju inte gå och ta en fika som slutar med att man försöker bjuda bort chokladbollen för att man inte kan äta upp den, uppochner vända världen. det absolut trevligaste stället hade iallafall varit 018, så vi hoppades med hjärtat att dom skulle vinna men man kanske kan välja något annat än chokladboll där, för den fick en 5:a. alldeles strålande tisdag! för att härma sandra beijer, min ledstjärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar