torsdag, maj 10, 2012

san francisco, det var fint medan det varade.

jag har kommit in på academy of art university via berghs i san fransisco. jag har boende i ett vardagsrum. jag skulle behöva ca 90 000 kr. jag har inte pengar sparade pga alla pengar går till att pendla till jobbet och jag kan inte ta ett lån för om jag tar ett lån får jag inget när jag blir utsparkad härifrån i november och verkligen behöver någonstans att bo. ett diplom håller dig inte varm om natten. det var synd på stipendiet alltså, det hade blivit en sån jävla bra blogg ska ni veta. ni som google alertar detta på berghs. nu måste jag tacka nej. men det var fint medan det varade. i mina tankar gick allting bra och jag hade pengar och varje dag var nya intryck och varje natt nya ställen. gata upp och ner. bekymmerslöst och underbart. vi kanske ses en annan gång.

1 kommentar:

  1. Emilie, du borde åka. Kan du låna pengar - gör det. Du kommer alltid att ha vänner att bo hos i höst (kanske i San Francisco).

    SvaraRadera