torsdag, april 28, 2016

lammkött.

ikväll bjöd han på middag. eller snarare, jag bjöd in mig själv på middag och han lagade lamm. han sa "vilka vida byxor du har" och jag sa "tack!" för jag visste att det var så nära en komplimang han skulle komma. (vad är det med män som säger fakta till en?)

medan han kryddade sa han "vilken skitstövel jag är som inte har lagat middag till dig" på ett år och jag höll med och han sa "som vi redan har konstaterat". jag gillar när han använder ordet "vi". som i "vad är vi sugna på?" (som han frågade innan han handlade för middagen). han var lite väl självkritisk när han sa att lammet var inne lite för länge i den ugnsfasta stekpannan i ugnen. det var jättegott och vi slickade tallrikarna rena och drack två flaskor vin. trots detta stötte han inte på mig? jag måste ha tappat det. eller så har jag aldrig haft det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar