söndag, juni 05, 2016

sommarkväll i stockholm.

det är en varm stockholmskväll när vi sitter i vasaparken och dricker vin och jag har inte ätit något på hela dagen och solen värmer armen samtidigt som ett par ligger med varandra i en grop bredvid oss och vi lyssnar på musik och pratar och pratar. sen går vi vidare mot odenplan och hittar en vietnamesisk restaurang med två extremt tålmodiga och överseende servicepersoner som artigt interagerar med våra lustigheter som om det är första gången dom har så pass underfundiga gäster på besök. vi äter vietnamesisk omelettcrepé, grillad bläckfisk och vårrullar med gudomliga nudlar och delar på en flaska vitt vin och allt är bara sådär perfekt. efter ett tag ansluter ett till gäng och vi går vidare till baren erlands med 150 kr-drinkar och jag har växlat över till vatten helt och hållet när jag möter morgondagens dejt i tunnelbanan. han har köpt med en kinderchokladstång, väldigt omtänksamt. han har ett udda utseende, men verkligen inte oävet, och jag tror jag älskar det? hans händer är jättemjuka känner jag på vägen tillbaka till baren och han berättar någon historia för mina vänner om när han och hans vänner rökte på för några år sedan och jag vet inte om det fanns någon poäng. vi tar sällskap därifrån och säger hej då i slussen och jag sneddar undan för att undvika en puss eller så och smiter snabbt in i t-banan. väldigt lyckat.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar