onsdag, januari 23, 2019

tack för alla fina födelsedagar du gav mig.

”tack för alla fina födelsedagar du gav mig” skrev han till sin förra tjej när hon gratulerade honom på hans födelsedag. han säger det när vi ligger bredvid varandra i sängen och det kommer på tal. jag frågade om han skrev det för att han kände sig ensam och han sa nej men jag tror inte att man skriver så om man inte känner sig ensam och nostalgisk och ledsen. fick stora skuldkänslor för att jag förmodligen inte gav honom en bra födelsedag trots att jag åkte till kista efter att i dagar ha letat igenom alla andra butiker för att hitta det han önskade sig. när han öppnade presenten blev han glad men han blev inte förtjust. tänk om hon kanske ordnade fyrverkerier och en privat kock och SPA-behandling och biljetter till något favoritband och avslutade dagen med en härlig egen massage med eteriska oljor som han minns med värme? jag ska nog inte säga upp mig och bli nya m bindefeldt. ibland tänker jag att han fortfarande är kär i henne för annars skulle han inte bli så spänd när hon kommer på tal.

sladdade annars in i lägenheten genom ytterdörren lagomt berusad efter aw på jobbet där min chef sa flera fina saker om mig inför de andra som var kvar. han berättade om när en kollega hade försökt trycka till mig och lagt till chefen på kopia och hur jag hade svarat honom och bara erbjudit honom lösningar och världens fyrverkerier. han pratade om vår ”intervju” och hur förberedd jag var och researchen jag hade gjort om honom. ja jag tänker inte låta slumpen styra över vilken chef jag får nej. :))

i mailen idag fick jag ett jobberbjudande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar