lördag, april 12, 2008

blomma.




vi fick blommor i slutet av spelningen igår natt. de var fina. några glas rödvin innan vi gick. gratispunsch medan vi satt och väntade. inhyrda för en uthyrning. kulmen av livet. jag satt på golvet och läste en bok och jenny satt bredvid och läste pelle svanslös. alla dansade, de gjorde till och med klassikern "tåget". ett säkert tecken på att man har kul. de hade kul. abbe och kristoffer kom från sin klubb vid två och mötte oss. jag låg vaken bredvid kristoffer som sov. fotograferade honom i sömnen och hans ärr från operationen. som han brukar göra med mig när jag sover.



imorse bråkade jag med "xing". jag och boyfrienden var inne på mitt rum och busade och skrattade när xing plötsligt går förbi, och skriker något från sitt rum som jag inte fattade vad det var. jag knackar på och frågar vad han sa och han kokar inombords och säger åt mig att stänga dörren för att han inte vill se "privacy" och för att vi är för "noisy". jag tittade förvånat på honom i hans pyjamas och bara "ok..?". sluta titta in då liksom. jag kunde ha lämnat det där. för att få igång pajkastningen bad jag honom att ta upp badrumsmattan när han duschar så den inte är genomblöt hela tiden med tanke på hans "please wipe off water on floor after your shower"-skylt på dörren som även är översatt på kinesiska. han verkade inte förstå hur det skulle vara möjligt så jag försökte pedagogiskt förklara att han kunde lägga upp den på toaletten medan han duschar. då sa han att det faktiskt blir blött när han står vid handfatet också och jag tänkte att det kanske har något att göra med att han plaskar överallt? och så sa han "i don't want a carpet, actually", jag tog mattan och slängde den, så var det slut med det. efteråt hade jag lust att dra spydiga kommentarer som "nu luktar det kinarestaurang här igen".



lite som när hans kompis, ying, som bor i lägenheten mittemot gick före mig i trappan och tittade läskigt upp på mig hela vägen ner, och sen hamnade efter mig i trappan på väg upp igen och jag hade lust att skrika "varför följer du efter mig?!" även om han bor mittemot.

sen kom munken från häromkvällen förbi igen, nu i skepnad av ragge. han fortsatte där han slutade och mimmi frågade mig om det kanske var han som hade varit i köket med mig häromkvällen och jag sa ja och han bad om ursäkt för att han hade varit påstridig.

lördagkväll och jag är ensam med en bok och ett glas rödvin, lätt att tacka nej till allt för att få må såhär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar