lördag, februari 28, 2009

a night to remember.

jag var på en förfest där värden somnade i duschen, men det var kul. innan han försvann så berömde han mig och jenny och våra spelningar så jag höll på att rodna ihjäl. nu citerar jag "och det är inte bara JAG som tycker det, massor med folk jag har pratat med TYCKER att ni är bättre", andra andningen: "ni är SÅ JÄVLA BRA", tredje andningen: "vi saknar verkligen att ni spelar på v-dala". ja, sen försvann han. men sen dök en av de gamla boom-killarna upp och fortsatte när han kom på var han kände igen mig från: "när ni spelade i lördags var det faktiskt den roligaste utekvällen jag har haft på länge", "alltid så fantastisk musik", "ni fyller verkligen ett stort hål", "det är synd att boom inte har bokat er något mer". det var kul att höra, men efter att jag hade sagt "tack, det var roligt att höra" sju gånger så visste jag inte vad jag skulle säga längre så vi gick.

vi gick vidare till boom, och inträde på 80 kr är ju helt sinnessjukt för en klubb som boom och där inne ekade "over and over again". på nedervåningen var det bättre för där var peter med sina skivor, kristoffer tyckte om det och han är kinkig. jag träffade en tjej som också hade varit på förfesten och jag kände igen henne från någonstans och frågade om hon kände sven, och hon kom ihåg mig från en sen kväll i sthlm när vi var på väg till blondinbella-festen (jag iförd min gröna paljettklänning och pälsmössa). say no more. sen kom första killen med gitarr på scenen. det var plågsamt. den andra akten var ingenting-sångaren, och kristoffer hade tråkigt så vi gick. och vi storbråkade på vägen hem och sen sa vi inget till varandra resten av natten. åh, detta underbara liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar