tisdag, mars 31, 2009

enköping.





igår kväll fick kristoffer kontakt med en äldre kvinna på blocket så idag åkte vi till enköping. vi körde genom ändlösa landskap varav ett hade mängder med svanar och runstenar. efter att kristoffer hade köpt en golvlampa körde vi in i enköping för att kolla in utbudet. det kändes som att jag redan hade varit där en gång men kristoffer sa att det bara var för att det såg ut som motala. vi kollade in restaurangutbudet eftersom vi var hungriga och (eftersom jag bojkottar mcdonalds tills jag har fått svar om slakthusens arbetsvillkor har förbättrats på senare tid) bestämde oss för en lokal elegant restaurang med exklusiv inredning och utländsk personal i gula hawaii-skjortor och matchande hattar. om man nappade på luncherbjudandet gör 65 kr fick man inte bara pizzasallad och ärtor och bröd utan också varsin klubba (!). kristoffer tog det självklara valet pim-pim och jag fruxo.

6 kommentarer:

  1. Jag vet ingen annan än du som kan få Enköping att se så exotiskt ut, ja till och med vackert.

    SvaraRadera
  2. övervåningen på santorini? ;)

    SvaraRadera
  3. alltså, bilderna är i svartvitt av en anledning. det fanns så många intryck att ta del av på en gång, bland annat den illröda panelen och plastblommorna med lysdioder och en gigantisk colaflaska som hängde på väggen.

    SvaraRadera
  4. haha, har du också hittat dit JK?! endast det bästa är gott nog.

    SvaraRadera
  5. jag har ätit många pizzor på santorini! :)

    SvaraRadera
  6. haha "exklusiv inredning"

    SvaraRadera