måndag, november 12, 2007

jobb på en söndag.



somnade vid sex, liksom natten innan. var tvungen att jobba för att boken som är en engelsk metodbok i sociologi skulle vara klar till imorgon.



spelningen på fredagen var för en uthyrning. middagen var kraftigt försenad så vi satt i ett av de stora fönstrena i biblioteket vid sidan av under tiden, snön som yrde utanför. det var ingen disputationsmiddag den här gången, som den gången när de ville ha polsk ska, eller förra gången när det kom in en ur personalen som bad mig sänka lite så de kunde prata utanför och jenny kom förbi och vi dansade en tryckare till i wanna know what love is. nu var det evolutionsbiologiska fakulteten som bestod av majoriteten tyskar. jag tyckte det lät lite upphetsande, jenny såg mest fascinerad ut. vi trodde det skulle bli som de andra gångerna men tvärtom. särskilt två tyska kära killar dansade sig svettiga tills det stängde. ena la sig på golvet och började smeka sina bröstvårtor medan andra la upp benet på ett bord och började stretcha övanför sin kille samtidigt som han långsamt drog av sig tröjan. en av de gamla professorerna frågade om vi hade vals.



efter spelningen kom kristoffer och abraham och mötte upp oss och kristoffer frågade om jag ville på efterfest och det är klart. så vi gick på efterfesten hos min buksyster. hon var riktigt schysst faktiskt, och en bra efterfest. julia som också var där sa att hon hade pratat som mig i en vecka efter att vi sågs sist. somnade vid femtiden.



jobbade hela lördagseftermiddagen från tolv till sex och åkte hem och duschade innan vi gick till niclas innan spelningen i jazzbaren på gasquesläppet. försening som vanligt. det var dåligt med folk först och jenny sa "nu går vi in i dimman" och det gjorde vi väl kan man säga. och vi använde rökmaskinen rätt entusiastisk för att man inte skulle kunna se att det inte var nåt folk där. rökmaskiner kan tydligen ta slut.





sen kom allt folk som var finklädda. de dansade överallt. sen kom det fram en tjej till mig som viskade "de flesta här är äldre än dig. kan du inte spela något som spelas på p3? ..något som gör en kåt..?" jag sa: "..vad gör dig kåt? du får vara mer specifik." sen kom kristoffer och julia och denniz och anna. denniz som skulle spela i valvet hade det mer otacksamt. vi hade en rätt ojämn men bra och skön nivå hela natten, en kille berömde mig för smaken medan jenny spelade. för övrigt hade vi ju vårt egna roliga. när klockan var fyra var det skönt att gå hem i snön.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar