tisdag, december 11, 2007

23:36.

vaknade sent, har klippt bidrag hela dagarna idag och igår, har tröttnat på min egen röst. i fredags var jag i stockholm från tidigt på morgonen till sex på kvällen och jag hade inte kunnat sova på hela natten utom två timmar och det var total blackout och ångest, som en klump i magen som inte ville försvinna. allt på en gång. på kvällen var det fint på klubben med våra kompisar som kom på champagnen och snittarna, man kan inte klaga. vi dansade och scratchade och gjorde snygga övergångar som folk jublade åt som deniz hade lärt oss och vi tappade energin framemot två och folk började gå hem. kom hem först vid fem.



upp tidigt på lördagen för möte om radion och efter det var inte ångesten mindre och för lite sömn och det blev typ tennisplan mellan mig och daniel för att han tyckte jag hade fel medan jag tyckte att jag får ha vilken åsikt som helst. spelning på kvällen, förfest hos lars med kalle och emil och rödvin och sen förfest nummer två hos karin högst upp i en skitmysig våning med tända ljus och vitt vin och immiga fönster, jag tänkte att det var det perfekta stället att bli kär på, folk man kände, sen spelningen.



när det kom ut en med tuba på dansgolvet som spelade med i musiken trodde jag att det skulle bli en av de där kvällarna. jag hade fel och det var fullt på golvet från halv ett till fyra på morgonen, var helt i extas efteråt. fattade inte var allt folk kom ifrån. kom ihåg varför det är något man vill hålla på med ändå, ibland kan man ju undra. sen kom en kompis till ett gammalt ragg upp och jag höll för ögonen när jag såg honom och han bara flinade. han är egentligen schysst och vi pratade och han fick sin lillasyster och hennes kompis att vinka till mig och hon verkade gulligare. folk kom fram och pratade och tyckte det var skitbra, någon kom och önskade ark the worrying kind och jag sa att jag hatade den och inte skulle spela den även om jag hade haft den och han sa att jag var obrukbar men bra. sen kom söndagen, och försvann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar