måndag, december 24, 2007

julafton.

kris hade blivit inskjutsad till sjukhuset i örebro tidigare ikväll och jag var beredd på att behöva åka dit. fick veta sen att slangen hade blivit utsliten och smärtorna hade kommit tillbaka. andra gången på sjukhus på en vecka.



vi grälade de två sista dagarna och jag var på pissigt humör och vi gick på bio i fredags, an american crime, en bra film och en hel biosalong för oss själva, och sen bråk. han tycker att jag stöter bort honom och är för sluten och det är som ida säger, just när det händer känns det som att ens skillnader är det mest centrala i förhållandet. sen make up. sen mer bråk på morgonen, hårda saker för båda, jag slås av hur bra han kan mig, utan och innan. kanske bättre än någon. än jag själv. make up. vi sa hej då. sen förstörde jag hans julklapp till mig. jag gick omkring på stan, såg den, stod i den långa kön med den på stan fem min innan jag skulle åka hem när han ringde och jag berättade om mitt fynd och han säger "nej, köp ingenting..". jag vet vad jag ska få, och jag gillart. vi kanske är som natt och dag, men man kan ju inte klaga på att det blir långtråkigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar