lördag, januari 26, 2008

taste in men.

igår började dagen med studerandet av arkitekturen på nationshus, i mitt fall göteborgs nationshus även utsett till "en av sveriges fulaste byggnader". det snöade och var snålblåst och en helt fruktansvärd tjej i min grupp. gruppmoment är inte för mig, har jag samarbetssvårigheter?



på kvällen var det inflyttningsfest hos jenny och abraham med titeln "a + j = sant". jag sa till jenny att om det hade gällt en inflyttningsfest för mig och kristoffer så hade den hetat "vi får väl se hur länge det här håller då". "slagsmålsklubben" kanske skulle vara mer passande? de hade gjort röda fina drinkar med jordgubbar, bär och frukter i som vi bjöds på i dörren. jag hade med nål och tråd och sydde upp min klänning. den gillades. alla pratade med alla och en hel del skvaller och man blir förvånad över en del man får veta. det var skönt att vara ute på något otvunget för en gångs skull. några uppdruckna och utspillda vinglas i soffan senare åkte alla taxi in till ög och knas. i taxin frågade killen i bakluckan om jag tänkte gifta mig rikt och bli en engelsk pretentiös hemmafru med tanke på det jag läser nu, kristoffer sa "förhoppningsvis" och jag sa att de kunde säga till mig om de såg några fina killar på ög. när vi klev ur var det packat med folk och en milslång kö. som vi gick förbi.



sen vet jag inte vad som hände, de flesta verkade bråka, med antingen varandra eller andra och stack därifrån en efter en. jag väntade på kristoffer på övervåningen och en kille började att prata med mig för att jag hade en så fin klänning "du står ut", och kristoffer kom upp och tjafset var igång. missförstånd. mitt fel. sen gick vi ner i källaren och dansade, det var hett och svettigt som det ska vara, som sen.





jag har bra smak när det gäller männen i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar