söndag, oktober 05, 2008

igår var det drag under galoscherna vill jag lova. jag och mimmi pysslade från halv ett till halv sju och hann inte äta. vi blåste och spände upp 90 ballonger i taket tills vi var blåa i ansiktet. vi gjorde skyltar till hångelrummet, eurotechnorummet och mimmis rum, till trapphuset, toaletten och till ytterdörren. den på ytterdörren var lite väl plåttrig eftersom det var en hel del info på den och serpentiner. jag gjorde dörrens titthål till en blomma. toalettskylten, som är skriven av kinesen som bodde där innan måste jag fotografera innan jag berättar om hur historien löd, men vi hade börjat på en historia som skulle utspela sig runt toaskylten och inledningsmeningen var "det var en gång en kines..". alla som besökte toa fick fortsätta och historien spårade minst sagt ur med bratwurstar och fezer och jag tror att folk blev för fulla mot slutet och själv halsade jag jäger vilket gjorde att jag var uppe tidigt men hade lite värk i huvudet. när jag kom ut i köket imorse så var mimmi redan igång, och jag sa "oj oj oj." och hon sa "ja. oj oj."

vi hade bålen i en wok-panna och sen kom lina och hon hade med sig ett kg nötter som vi fick sätta i en kastrull eftersom alla andra buttar var upptagna med olika chips och ostbågar. allt som allt gick vi plus nästan med lite drygt ett halvt kilo nötter kvar till frukost, chokladkaka, popcorn och en halv ginflaska, tre schweppes och en cola och en hel flaska senap (!). VEM tar med sig senap på fest? jag bara undrar. hångelrummet var helt klart en succé med skivspelaren laddad med radio city love songs på högsta volym och mitt exklusiva framförande av himlen runt hörnet för döva. mimmis rum var laddat med armbrytartävling där nån tjej var så stark så armbrytarbordet gick sönder. kristoffer blev anmäld till armbrytartävlingen av mimmi och han låg en decimeter från bordet (och förlust) med handen och jag skrek "ÄLSKLING, kom igen då" med hela min uppenbarelse och ingen fattade egentligen vad som hände, men plötsligt då på fem sekunder så svängde han bara över den andra killens arm och vann. mattias och emil och jag och alla där inne kunde inte fatta att det var sant. han vann mot en annan MAN. det var kvällens chocker. jag ler när jag tänker på det.

vi shottade tequila hos mimmi och sen dansade jag med alla eurotechnolovers medan någon kokade sockerlag i köket. jag önskar att jag hade kunnat fota mer men det kommer så fort jag minns vad mitt lösenord till tradera är. sen exploderade min lampa. jag tror att det kan ha att göra med att det blev någon slags överspänning för det lyste lite för ljust för en 25W lampa som någon påpekade innan den exploderade. en tjej hade sagt till en kompis att hon skulle sätta på mig om hon fick chansen vilket är en oerhörd komplimang. det var ett trettiofemtal personer där men framåt fyra-tiden var det bara ett tiotal av mina tappra vänner kvar som kände passion, dansade och pratade. jag lagade pasta som jag snålbjussade folk på eftersom jag hade lovat det och var hungrig. när folk hade gått gick vi och la oss. jag och jonas skedade och surfade på internätet och sen pratade han en del i sömnen. det var en kul fest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar