måndag, januari 26, 2009

liten värld.

ja, penntroll var det ju ett tag sen man såg. det är sånt man ser, i min nya kurs. penntroll med blått hår. för övrigt så hade vi loa falkman nu igen, sista föreläsningen. jag blundade och tyckte mig känna igen hans röst, men var ifrån? jo, från ally mcbeal, grodmannen. identisk röst. för övrigt så luktade någon av grabbarna framför mig så mycket fotsvett att jag höll på att dö på föreläsningen imorse. fötter är ett underskattat ställe att tvätta sig på. hur som gjorde jag många oroväckande populärkulturella upptäckter i samband shakespeares julius caesar. shakespeare var gift med anne hathaway. ringer det några klockor? caesars närmaste man var marc anthony, RINGER DET NÅGRA KLOCKOR? (ledtråd j.lo). sen slog det uppenbara mig att månaden juli är uppkallad efter julius i den gregorianska kalendern, augusti efter augustus, juni efter gudinnan juno (filmen?) men där tog det fan stopp. var kommer alla andra månaderna från? okej, nu kollade jag upp det och september betyder den sjunde månaden, och oktober den åttonde månaden så någonstans har något alltså gått snett. för att fortsätta på det populärkulturella spåret så har vi vidare cassius som även är (!) french touch-gruppen. vidare blev det ju inbördeskrig när man korsade floden rubicon i norra italien. för den som inte visste det är rubicon titeln på en låt av alan braxe & fred falke, som vi även spelade en slinga av i lördags. i lördags var det helt skitsvettigt underbart. helt sjukt faktiskt. får man släppa in sådär mycket folk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar