måndag, april 06, 2009

det ena är självständigt och det andra inkapabelt till att göra nånting.

helt okoncentrerad och oförmögen. sluskig och handlingsförlamad. pappa fyller 60 om två dagar och allt jag kan komma på att köpa är ett presentkort på dressmann. jag vet inte vilket av allt jag borde göra som jag ska börja först med. vi började affischera kl 7 imorse, innan någon hade vaknat, innan värmen hade kommit medan solen gick upp. jag minns inte när jag senast såg en sån soluppgång.

så mindes jag hultsfred 2004 och ängen och vi dansade från att det var mörkt till att det ljusnade, hela natten hela morgonen. det där första ljuset på dagen, så jävla vackert. som i en reklam stod alla 20 pers där, killen med gipset efter en misslyckad fotbollsmatch, tjejen från skåne som jag hade träffat med prickiga kläder som ljög om sin ålder för alla, och alla andra som betraktade solen som steg. i minnet hör jag inte boomboxen som ekar bara lyckokänslan. men jag minns den utbredda ensligheten innan alla hade vaknat. jag borde förmodligen inte ha kört hem därifrån efteråt som jag gjorde, utmattad och trött. det tröttaste jag någonsin varit, med alla runtom mig som sov i bilen på väg hem. men den morgonen var en av de bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar