söndag, september 23, 2007

giftemål på v-dala.





kristoffer gjorde det klart att han helst ville gå på manos fest ensam igår, han skulle väl spana in någon snygg tjej. jag gick på isabelles födelsedagsfest med julia och naima och jag tror inte kvällen hade kunnat bli bättre. folk från fagersta var där och folk som skulle till fagersta var där för världen är så liten. vi drack sangrias och annat och minglade i några timmar. julia gick tidigare för hon var tvungen att jobba natt och jag och naima åkte vidare till lars och hans källarfest och jag parkerade cykeln i hans buske innan alla vi gick iväg till v-dala för att se mary onettes. vi stod längst fram och dansade kanske mest av alla där. sen gick vi ner och satte oss, naima, jag, lars, kalle och emil. av någon anledning så pratade jag och kalle hela kvällen ända tills de stängde vid två-tiden. jag sa att han har tagit betalt av mig på ikea och han undrade hur han inte kunde minnas det [kanske för att en miljon handlar där varje dag?], jag sa att jag gör ett ganska blygsamt intryck. vi pratade om ungdom och dagdrömmeri och om luggar och om att åka till island och new york på vintern och att åka till las vegas och gifta oss. vi hade aldrig pratat med varandra innan dess fastän båda träffat på varandra på radion några gånger. han var som mig fast tio gånger intensivare och han utmanade mig och allt jag sa lät fånigt och malplacerat, och han var den med övertaget och han kom närmare och när är det passande att säga att man har pojkvän? då sa naima att det mest spontana var om hon vigde oss där och då på v-dala. vi ställde oss upp och höll varandra i hand och naima frågade om hela våra namn, och jag fick det klassiska namnet emilie sandra emilie när hon frågade om han tog mig i nöd och lust. sen sa hon att han fick kyssa mig. det gjorde han. sen när vi satte oss igen när naima hade gått iväg frågade han om jag hade en sambo och jag sa nej, men en pojkvän. och han sa att han kände att jag inte riktigt hade lagt alla korten på bordet innan giftemålet och jag sa 'nej, det hela var ju ganska spontant.' han blev inte avskräckt. började prata förhållanden och oss och han sa att jag nog var bråkig, temperament, och jag tänkte 'om han bara visste..' och jag frågade om problem är det man tänker när man ser mig och han sa nåt sånt och jag frågade hur han hanterar det i såna fall och han sa att han är provocerande lugn. sen helt plötsligt är klockan två och det var nästan tomt på folk och vi var tvugna att gå. sa hej då under gatlyktorna. höstkväll. kom till kristoffer innan tre. jag undrade hur han skulle ta hela giftemålet och kyssen med tanke på att det var med någon annan, men han var ganska full och grymtade bara och somnade om fastän jag petade på honom. idag fick jag veta att kristoffer har en extra flickvän i borlänge som heter sandra, det är okej. det var han i mitten som jag gifte mig med och bredvid honom till vänster är lars och till höger emil.

1 kommentar:

  1. Oh, gud va bra du skriver Emilie! Nu önskar jag att jag inte hade behövt gå till jobbet! Ni verkade ha så himla kul! Men massa kul lär ju denna vecka bjuda på också så.. :)

    SvaraRadera