onsdag, september 19, 2007

lördagen och söndagen.

på lördagsmorgonen var det kick-off för styrelse- och ledningsgruppen i norrtälje. fick åka med tony, emil och lars i en volvo 240. hela vägen till norrtälje på fyran, a.k.a den högsta växeln. innan vi ens var ute ur uppsala skrek emil "akta" men tony verkade van och tog det hela med ro medan han bromsade och hårt sicksackade (inga abs-bromsar på volvo 240 från 83) med bilen för att inte krocka. vi körde vilse, jag och lars läste klick och fredag i baksätet och tony och emil såg inte norrtälje-skylten. framme vid sthlm tänkte alla att det här inte var norrtälje. på väg upp mot motorvägen i motsatt riktning tvärnitade tony och var frustrerad och sa att han behövde snus, så emil fick gå och ta från bakluckan medan varningsblinkersarna höll på och vi
stod där, mitt på motorvägsuppfarten. sen burnade han därifrån.



vi fick sen se både rimbo (lots to see) och snaskröra. lars och jag ritade med spritpenna på tidningar i baksätet medan vi for genom hela uppland i en volvo 240. trots de extra 90 minutrarna hann vi före de andra två bilarna. lars fick iallafall vara utanför bilfönstret och hålla i antennen så vi skulle kunna lyssna på radion. (se bild.)






när vi var framme efter att haft möte i fyra-fem timmar i ett stort galleri, var det ett skitfint ställe med små stugor som vi bodde i vid en stor sjö. vi lagade middag tillsammans och diskuterade vilt och en del dansade medan solen gick ner över sjöutsikten och alla drack för mycket. tony, fanny, jag och emil la oss vid halv fem. tony hade krypit ner hos lars, som hade tagit emils skor och låg på ett örngott stoppat med en t-shirt med öppet fönster och nerskruvat element, i bäddsoffan, trots att han, tony, hade lämnat sina kläder vid den extra king size-sängen i rummet bredvid. på söndagskvällen var jag död och när vi hade kommit hem blev jag sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar