söndag, augusti 24, 2008

igår pratade jag med tori och jag skulle berätta att vi skulle ha gått på en kräftskiva, så jag frågar kristoffer vad kräfta heter på engelska och han säger cancer.


"we were going to a cancer-party (that sounds insane in english)"

"you know, the little red crabs"

"you can eat them"

"you boil them"

"but, then there is this cancer-party (kräftskiva) in september so we're gonna wait until then"


obs. kräfta heter crayfish.


tillägg. jag kom på det här nu. kristoffer är ju norsk så jag ska inte klaga på hans språkkunskaper, för i norge heter sjukdomen cancer kräft (no:kreft, da:kræft), medan cancer är cancer här och i engelskan och kräfta är kräfta här, men cancer är kräfta när det gäller stjärntecknet men det är ändå roligt att han mobbar mig för det här med att jag läser horoskop när det visar sig att han måste ha smygläst det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar