lördag, augusti 09, 2008

jag ser på världen med nya ögon. anledningar till att älska någon är den egna lilla världen man skapar, lever i och har tillsammans. det är bra. som mitt favoritpar som fyllekäkar på mcdonalds och tar taxi hem fastän det inte är långt att gå. bara för att. jag är imponerad av hur någon kan sammanfatta essensen av sitt liv med få ord och ge allt utan att egentligen ge något. skalet. jag kom på namnet på en kille som jag sov hos i sthlm för ett par år sen nu. han hade ett spännande efternamn och jag kom på det idag. han var och är säkert fortfarande fotograf. jag minns inte hur vi träffades längre. jag minns en natt när jag satt och väntade i trappan i tunnelbanan och det spöregnade och jag var kall och han skyndade hem från sitt möte och vi gick hem till honom och hans lägenhet vid vasaparken och hela lägenheten var luftig och vit med vita gardiner och trägolv och jag tappade upp ett hett bad. aldrig har ett bad varit så välgörande. det var aldrig något mellan oss, vänskaplig kärlek.



neonland är dagens låt. jag tror att den jag är tillsammans med nu är den mest spännande av alla kärlekar. han gör så mycket fint, allt känns speciellt även om jag beskyllt honom för att vara en dålig pojkvän redan idag innan det ens är eftermiddag. jag som är långt ifrån världens bästa flickvän. inatt tror jag att en kompis hade en av de där magiska nätterna. det hade jag med och det ljusnade när jag gick från efterfesten. somnade någon gång vid fem och hittade mina klädesplagg inne vid toan och i hallen och på golvet i hans lägenhet när jag skulle gå hem. ikväll vid skymningen så tar jag nog en promenad och lever av gårdagen.



igår insåg jag en viktig sak som jag aldrig riktigt har pusslat ihop och att veta orsaken gör det bättre.

1 kommentar: