fredag, oktober 15, 2010

låt kvällen börja.

jag funderar på att duscha men vet redan att jag inte kommer att göra det. jag borde ta på nåt fint men gör det alltid i sista sekund. var nyss på stadsbibblan och lämnade tillbaka böcker och skulle låna damen med hunden när maskinen sa stopp så jag fick gå till kassan och betala 60 kr i förseningsavgifter för två år. när jag åkte bil tillbaka till uppsala idag så åkte jag förbi åkrar som hade blivit nyvända. så såg jag en gammal man sittandes i en blå ny miljonklassens traktor i eftermiddagsljuset där han vände på jorden och jag blev lite nedstämd. han var närmare sjuttio år och hade en typisk bondekropp, stark och grov, men krumryggad och sliten av omsorg för just sina åkrar och jag hade velat ge honom alla avbetalningarna på den traktorn om jag hade haft pengarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar