torsdag, mars 31, 2016

härlig dag.

till frukost: en resorb. var så bakis så jag behövde ta mig till jobbet pga behövde vara nära någon annan. jag tog mig in i hägerstensåsens stängda t-baneingång inatt med beslutsamheten som bara finns hos någon som har druckit en liter vin eller mer. bonus: smsade också honom från i tisdags och sa att han var vacker. 24 timmar senare; inget svar. så det var ju för bra att jag inte gjorde något move i verkligheten. jag plingade även på hos min granne inatt och tvingade honom att ta en promenad. det måste ha sett ut som en personlig assistent som baxade runt sin patient med motorikproblem. så klart träffade vi på folk från bostadsrättsföreningen som säkert tror att vi ligger med varann nu.

på vägen hem efter jobbet letade en jobbig person upp mig när jag stod och väntade på t-banan och började prata. jag embraceade det för jag vill ändå bidra till "prata med främlingar-kulturen" så jag frågade mer om hennes jobbsökande som hon hade inlett samtalet med och vad hon hade sökt för jobb och svaren var "jag vet inte vad jag vill göra" och "allt möjligt".

undrar vad morgondagen bär i sitt sköte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar