söndag, januari 01, 2017

happy new year!

min kompis johans tindertjej bjöd in johan som bjöd in mig som bjöd in erika till en nyårsmiddag i skanstull. jag hade druckit ganska mycket skumpa redan när jag kom till festen och så var det ganska mycket skumpa där med och det fanns en gigantisk hummer på bordet vars klor jag stoppade mot min mun innan ägaren (som var värd för middagen) fick nog och sa åt mig att sluta i en skarp ton. som tur var hann johan ta en riktigt nöjd bild på mig med hummern innan jag blev tillsagd (hemköpsbutiken (eller om det var ica?) tar i regel bara in drygt sex stycken sådana hummerbjässar varje nyår fick jag veta). det var en massa ostron på bordet också, man skulle se någon slags knyck i ostronet när man sprutade på citron. jag såg inga knyckar men åt ett par ändå. vid tolvslaget gick vi upp på terrassen och skålade och trots att det var superhögt upp och jättecentralt så såg vi skymten av kanske fem raketer, men vi hörde jättemånga. alla var glada. vi var hemma igen kl 4. petter som var någon annanstans tog 2,5 timmar på sig att hitta hem för att han klev av i hägerstensåsen där min lägenhet inte ligger.

fler såna nyår!!

ps. tråkigt att debaser medis lägger ner. där har man också firat nyår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar