onsdag, oktober 24, 2007

tisdagsnatt.

här är jag ensam efter middag och sen efterrätt och efter att ha delat på 2 bag in box med de fem andra som fortfarande sitter därute och pratar. det var skönt att vara hemma i helgen, att inte vakna upp fördärvad hela helgen där dagarna bara gått åt till att återhämta sig efter natten. hur gör man när man träffat den bästa personen och man vet varandra tillräckligt bra för att förstå att man inte förstår varandra? i söndags var det nära igen, och han sa saker och jag frågade vad han menade egentligen och han svarade och jag sa att han kunde gå om han ville. vi är kanske inte såna som det någonsin kommer vara lugnt mellan, och han sa saker som om han ville ha mitt godkännande och jag frågade "gör vi slut nu?" och han sa "nej" och jag frågade varför han sa allt det där då och han sa "det är saker jag vill att du ska veta", och det kändes det han sa. sen somnade vi utmattade.



på morgonen var vi tvugna att åka till akuten igen och de visste inte först om de kanske var tvugna att operera, och jag var och jobbade och sen åka tillbaka dit till akutrummen där man tillbringade 11 timmar sist, och han var klar efter bara tre timmar. efteråt gick vi runt på stan och pratade och jag klippte mig och han fixade mötet där det blev bestämt att TTA kommer till uppsala också och det började regna och bli mörkt och affärerna stängde när vi skyndade oss hem. rätt idylliskt. som nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar