tisdag, maj 27, 2008

disciplinproblem.

fan vad jag känner mig knas i huvudet. igår lagade jag sämsta maten som jag nu måste äta i tre dagar. jag kan inte sluta tänka på vad farid hade sagt om att det säkert skulle gå bättre på snärkes om vi spelade topless. igår kväll befann jag mig i samma sinnestillstånd jag har när jag är hos ville i söderbärke om sommarnätterna och det är klart och börjar mörkna även om det aldrig blir helt mörkt och man ser sig omkring över fälten och sjön som ligger helt still. det är bara så lugnt och vackert. man somnar i soffan flera stycken sent på morgonen och det är helt tyst tills folk börjar dra sig hemåt en efter en knappt märkbart.



imorse vaknade jag med samma känsla man hade när man hade skolavslutning i ettan, en slags barnslig förväntan. allting skräpades dock när det visade sig att jag fick extremt underkänt på min andra uppsats. från vg på litteraturuppsatsen till extremt underkänt på tentauppsatsen, det är minst sagt spridda skurar. läraren hade sammanfattat det med meningen "this essay has serious problems on all levels" vilket jag tyckte var ganska hårt sagt men beskriver läget rätt bra, ur hennes synpunkt. lizzie hade bara fått omdömet: "this is an awkward essay."



jag själv tyckte att det var den mest briljanta uppsatsen jag någonsin klämt ur mig. alla gånger bättre än min skräpiga c-uppsats. hon tyckte inte att jag hade skrivit om själva uppsatsämnet som var "disciplinproblem i skolan", trots min definiering av ett så vagt ämne som "disciplinproblem i skolan" och att det vad man än definierar det som ändå mer eller mindre kan relateras till de fyra punkterna jag radade upp; den grundläggande och nuvarande sociala strukturen, hemmet, lärarna och skolan. det här är en sak jag inte kan göra bättre på något sätt vilket bådar rätt illa inför omtentan nästa vecka med min tydligen rätt skeva verklighetsuppfattning. jag har skrivit ett undergivet mail där jag ber om ett möte innan omtentan nästa vecka, där hon gärna får definiera disciplinproblem, för annars kommer jag skriva exakt likadant igen. jag har allvarliga disciplinproblem.

1 kommentar:

  1. ungefär som när jag fick tillbaka en franskauppsats med kommentaren "inte ett enda verb var rätt böjt i den här uppsatsen"

    SvaraRadera