fredag, maj 16, 2008

fredag den 16:e maj 2008.

jag tittade i min kalender under 16:e juni och det stod:


"fyller år. ångest redan dec 2007."



det är väl lite så det är. imorse klockan nio till klockan två hade jag tenta i grammatik, språkstruktur och fonetik. idiomatic english, adverb och adverbial, finite and non-finite verbs, conjunctions, vilken syllable stressar man, vilket ord var skrivet med engelsk resp. amerikansk fonetisk stavning, modala auxuiliry verbs, är adjektiven komplement eller premodifiers, modifierar adverben adjektiven, eller andra adverb eller hela satsen.



om en timme ska jag spela skivor på en disputationsmiddag, igen. det gör jag för pengar. han disputeraren hade önskat pop men jag vet inte vad det är så jag funderar på att köra "what what" 10 gånger, insistera på att det är 2000-talets prince och sen gå. kalle sitter och skriver till mig iklädd frack. det gör han bara med personer som förtjänar det. han har sagt upp sin lägenhet och tänker flytta till göteborg i höst. det är tråkigt men jag sa att det var en bra idé för jag har 297 kr hos sj till godo och då kan jag hälsa på någon gång och det sa han att jag måste och då går vi runt på stan hela dagen och sen är det kväll och då dricker vi oss dekadent berusade och går till något fancy ställe där vi pratar vilt med alla och sen åker vi spårvagn hem i tystnad för att det har börjat regna ute och sen somnar vi utslagna med finkläderna på.



imorgon ska jag åka hem, det ska bli fridfullt. det är bal här imorgon, tänk så många som inte har någon att gå med som skulle vilja gå. men ledsamt och ensamt är vackert. jag kanske sitter ett tag vid eskiln om det inte regnar för mycket.

1 kommentar:

  1. Hej!

    det stämmer mycket väl. En av mina sambos jobbar med reklam och ville gärna ha med den bilden.

    / David H Berggren
    www.fraternite.blogg.se

    SvaraRadera