onsdag, maj 14, 2008

vecka 20, onsdag.

jag önskar jag var den som inte lortade ner vita klänningar, att jag var den som alltid var elegant och inte fick den berusade blicken, den som kunde gå i högklackat i mer än tre timmar, att jag inte gick igång på vissa saker, att jag inte var så rastlös. det har åskat i paris idag. jag tycker om åska och isoleringen och tystnaden och den mörka himlen det medför. det åskar sällan här. daniela hade träffat på fraternite i helgen, jag saknar paris.



den ljusa himlen förvillar om vilken tid det egentligen är på dygnet. varför säger man att något "är a och o"? en sak som hände med radion igår var att jag tänkte säga början i flertal, men vad är början i plural? flera börjans eller flera börjor låter inte riktigt rätt men börjningar låter ännu knäppare, man säger väl flera början? eller det var vad jag gjorde och sen mådde jag dåligt för att jag kände mig helt handikappad. det var många lyssnare igår, jag blev glad. men ledsen för att saker blev fel. det blir säkert bättre nästa vecka. nu börjar molnen komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar