onsdag, december 31, 2008

nyår topp 3.

28/12-08 04:52, jag har ju som sagt vänt på dygnet (vad gjorde mamma uppe och diskade kl fem imorse?) och jag vet att jag mår skit av att hela dagen är slut när jag vaknar och att jag därför måste vända tillbaka det. tills jag kom att tänka på att det snart är nyår och att jag kommer vara fit for fight om jag fortsätter såhär.

kristoffer säger att jag alltid har för stora förhoppningar och för små ambitioner så jag tänkte därför ranka mina bästa nyår hittills, de jag minns. jag är lite osäker på vilket årsskifte tredjeplatsen egentligen är men det gör inte så mycket. någon kanske minns?

1. 06/07
nyåret på debaser medis, sthlm. jag spydde som fan inne på toaletten hela tolvslaget. (inte så att det lämnades några spår.) vi förfestade ute i en förort hos den vi kan kalla för den "minderårige" som vi även bodde hos. vi drack en hel del tillsammans med den baltiska spriten den minderårige hade hämtat ut på posten tidigare. vi tog tunnelbanan in till medis. emma pratade om 'barnet'. vi stod i kön, jag hejade med jerry boman som också var där i kön - som jag även fick en "trevlig enligt Jerry"-pin av på emmaboda -06. alla var för fulla för att komma in utom jag och den minderårige, men han fick inte komma in för att han var - för ung.

jag väntade utanför medisdörren och drack av det medhavda vinet i kylan tills vakten sa åt mig att gå ner i kön igen med alla de andra som hade fått nyktra till medan de köade en vända extra. väl där inne minns jag att jag och sussi låg på golvet på tredje våningen en sväng. sen att jag var på den fina toaletten. utanför toadörren på tolvslaget hörde jag happy new year, vardagshumor, emma (älskling) ringde för att önska gott nytt år utanför toadörren, sussi gav mig en halstablett när jag var klar och vi fortsatte att festa. två hånglade med några som inte var deras pojkvänner och en drog på svartklubb. en av oss trodde att hon hade tappat sina handskar och hittade den lilla indiern som hon drog hem med (han bodde fortfarande hemma hos sina föräldrar) och jag och emma åkte ut till förorten.

i förorten ringde vi på alla ringklockor till korridoren eftersom det inte var öppet, och det kom trötta kineser och öppnade (firar de inte nyår?) och emma förklarade "we are not uteliggare, we are supposed to be here" och vi somnade på soffan i vardagsrummet tills den då minderårige kom hem med ett hemsläp. jag och emma skedade på en madrass på golvet och sen ringde christoffer. han var vilse i något industriområde i örebro. han frågade vad det var som lät i bakgrunden och frågade om de knullade och jag sa som det var. vi pratade i tre timmar till sex på morgonen när de andra ville att jag skulle vara tyst. sen kom svartklubbaren hem och sist kom indiertjejen tillbaka som hade fått höra att hon var "söt, men jävligt otrevlig". när jag vaknade låg det ett par svarta spetstrosor, inte mina egna, i min väska. det hela var väldigt minnesvärt.

2. 07/08
förra året med middag hos christoffer vid lillån. jag, julia, kristoffer och björta var bjudna på nyårsmiddag hos christoffer. taxichauffören hittade inte och släppte av oss ute i skogen i lillån. jag pratade med lars på toaletten och jag och kristoffer rök ihop så christoffer fick gå emellan. adam brody (seth i OC)-lookaliken och henrik hade gjort "på spåret" och vårt lag vann. mycket tomtebloss och en väldigt fin middag och temalåten var "VÅR BÄSTA TID ÄR NU". också väldigt lyckat.

emilie: inte ens dr feelgood..?
christoffer: du får ta med en egen skiva
christoffer: du, det kanske finns lite äkta party zone 4 här
emilie: ÄR DET SANT
christoffer: det borde finnas
christoffer: jag kan kolla
christoffer: jag hittar bara top dance 95
christoffer: med typ scatman john
christoffer: scooter
christoffer: fargetta - this time (sexy time) låter ju het
emilie: hmmmmm....
christoffer: dj bobo - love is all around
emilie: DJ BOBO! åhhh
christoffer: cj wilson - dai la lila la
emilie: hmmm
christoffer: a.r.e. - one more night
emilie: du måste nog lyssna igenom det där först
christoffer: nja
christoffer: skippar nog bara rakt av
emilie: this time (sexy time) skulle annars säkert varit en hit
christoffer: lite borat över det dock
christoffer: jag lyssnar inte
emilie: du borde
christoffer: vågar inte
emilie: jag förstår

3. 04/05
nyåret i källaren på per-olsskolan, eller om det var replokalen i källaren på per-ols? med CDOASS och deras vänner. ordet slaskfitta flög frekvent i luften. peter hade däckat när vi kom dit, men det roliga var när några kepsrockare drog upp volymen på högtalarna med någon vidrig musik bakom peters huvud varpå han vaknade till och sa "fan, vilken skitmusik" på brett fagerstamål innan han däckade igen. det var väldigt fint. vi ringde till min pappa som skjutsade ut oss (jag, sussi, strömgren och några till (vilka?) till söderbärke (?) alldeles innan tolvslaget. jag har faktiskt ingen aning om var vi var nu men det var ett stort timrat hembygdshus med vidsträckta vita hagar runtomkring som glittrade i månskenet. det fanns ett stort discobelyst dansrum, vinden där folk hade sex, ett gammaldags kök. alla gick ut på tolvslaget men det känns inte som att vi kunde se några fyrverkerier. jag tror att ville var där? det var väldigt kul.

2 kommentarer: