måndag, december 08, 2008

these days these days these days i seem to think a lot.

jag har alltid haft problem med mig själv och spretigheten och svårigheten att koncentrera mig på "det viktiga". igår när vi satt i bilen frågade pappa om vi skulle höger eller vänster och jag har alltid haft problem med höger och vänster för att tänka en riktning och säga ordet funkar inte utan att jag måste tänka igenom det.

jag frågade pappa varför det är så och varför jag har såna problem med det och han svarade att det var för att jag har lika starka hjärnhalvor. allt föll på plats, vissa är väldigt inriktade på sin grej för att det ligger deras ena dominerande hjärnhalva naturligt att hålla på med en viss grej medan jag känner mig helt vilsen ibland och skulle kunna vara duktig inom alla områden om jag la ner tillräckligt med tid, vilket visar sig ibland, men som oftast är något jag inte gör eftersom allt det andra finns där och ena hjärnhalvan inte är dominerande och allt bara är kaos. eller jag vet inte, det är väl kanske så för de flesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar