söndag, april 20, 2008

en dag i fagersta.

igår ringde niklas, för första gången på länge. han prankade och sa att det var från polisen i fagersta, angående en anmälan om HIV. sen sa han att jag hade varit läcker sista gången jag var hemma när han träffade på mig. inte ens det hjälpte. jag var ett vrak hela kvällen och grät till filmen på fyran non-stop. när systern dog, när flickan inte kom ihåg hur man knöt skosnörena "två kaninöron ena går in i grottan dra åt", när grannen kom med basebollträet. somnade med puffiga ögon. anledningen var post-modevisning när jag stack i fredags natt och kristoffer kom hem till mig och vi storgrälade i mörkret i trapphuset vid fyra på morgonen där han förbannad skrek att det var slut. jag bara "jaja dramaqueen, gå hem och sov på det så ses vi imorgon."



jag har mått illa över bråket hela helgen. imorse åkte jag hit till fagersta. jag såg min ungdomskärlek (han jag alltid beundrade på avstånd i mitt pubertala tillstånd) köra runt i sin volvo 245, vad man har gått miste om saker. nu överfaller granntanten pappa. ikväll åker jag tillbaka till uppsala med jenny, sen är det rond tre i det här grälet. han tycker att jag är spydig när vi grälar, jag kanske borde fila lite på min taktik.

1 kommentar:

  1. "Jag kanske borde fila på min taktik". Jag älskar den frasen.

    SvaraRadera