torsdag, april 24, 2008

torsdag.

jag har såna problem med att komma igenom kazuo ishiguro-novellen. den tar verkligen aldrig slut och då är jag bara på sidan trettiofyra. jag är ledsen för att jag inte har min laptop längre. den gick i hibernating mode och vaknade aldrig och ibland första timmen lät fläkten men bilden var bara svart och sen slutade fläkten att susa så det bara var knapparna som blinkade. sen kom killen som sa att han "har arbetat med datorer" som tog ur batteriet och sen fick det att totalfastna. man ska aldrig lita på dom som normalt ger en gratis alkohol. jag observerade att killen på pc city (tack för treårsförsäkringar) också hade fått lära sig det när han försökte få ut batteriet men eftersom det satt totalfast så gav han upp ganska snabbt och sa att den fick skickas iväg och jag undrade om det är det deras datautbildning lär dom? verkar aningen skevt va.



velvet hörde av sig och vill att vi ska spela på kvalborg på v-dala på mash-upgolvet. jag skrek av lycka, sen skrek jenny av lycka, vi älskar ju det golvet. det golvet och tre flaskor rödvin och det blir knappast bättre än så, livet. jag borde den här gången göra en snygg film av det med några slow motion-cuts istället för som sist att köra både musiken och rörlig bild baklänges så det lät och såg ut som en skräckmardröm och lät som en djävulsutdrivning men det känns som att nyckfullheten fångades i de där ögonblicken. perran sa att jag var en filmmagnet på film när vi spelade in rödluvan hemma i vår hall som var arbetsnamnet för palestina vs. USA och perran trickfilmade fagerstas kommunhus så det blev en ambassad och kraba var min pappa innan orran detonerade bomben i skolans sammanträdesrum och vi till synes dog. hasse frågade mig om jag hade varit med om något sånt tidigare för att jag var så trovärdig, och jag frågade: "-om jag blivit bombad förr? nej, det kommer naturligt" innan hasse skickade in filmen till en kortfilmsfestival vi förvånande nog inte vann.
det är möjligen lika bra när vi yrar omkring efteråt i vimlet, livet. femhundra biljetter har redan sålts utöver sittningsbiljetterna, hallå.



jag vill varmt avskräcka folk från att ha surftown som webbhotell, vad är felet liksom. det ska inte ta två veckor att flytta saker från en server till en annan. en glad nyhet är att nu även super mariofantasten kan vinna gosedjur på studentradions hemsida också. det är bara kristoffer som fattat att man kan vinna saker på radion så nu har han vunnit biobiljetter två gånger och en skräckfilms-dvdbox. han som inte ens har en teve eller tid att se på film. how ironic, men det är ju kul att vinna. gratis är gott.



nu ska jag iväg till föreläsningen om the bluest eye med hon phdn som säger ahm, ahm, ahm och gör alla nervösa och som sist svävade friskt mellan första och tredje novellen och sen namedroppade några författare ingen visste fanns och tv-serien the office som ingen hade sett eller som hade med något att göra men som hon hade sett. såna personer får mig att känna mig strukturerad och det är ju bra det.

7 kommentarer:

  1. Vad är hemsidan till studentradion, jag vill också vinna!

    SvaraRadera
  2. www.studentradion.com sucker, ses vi på valborg?

    SvaraRadera
  3. Den som lever få se!

    SvaraRadera
  4. Jag hade ju glömt du har en blogg! Dumma jag. Men nu har jag tävlat. Hehe

    Kramen damen :)
    /sofie

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. kazuo ishiguro är bra tycker jag.
    "Le sport - It's not the end of the world"

    SvaraRadera