måndag, april 14, 2008

måndag.

att skicka ut föreningskalendariet till ergo är lika spännande varje gång. man kan göra lite som man vill, den här gången använde jag uttrycket "vasst" tex. det ösregnar ute, det tar bort lite av glansen med de fyra gratisbiobiljetterna till filmen once vi ska se ikväll. efter modevisningen pratade jag och jenny om att vi fan ska bowla. discobowla är kul. "ja överallt, hela tiden" sa jenny. jag gillar entusiasmen. uplands ringde och frågade om jag ville spela nu på fredag men då ska vi ju ha den här modevisningen. han frågade om jag ville spela på champagnegaloppen på valborg då och det ville vi. jag minns att jag alltid brukar ha tråkigt mellan 15-18 på valborg annars, så det är ju grymt. spela ute i trädgården, jag gillart. han bad om snabb musik, jag tänkte fråga om han trodde att vi spelade slow-fox för gammeldansens vänner normalt eller men jag lät bli. vi har ju en rätt skämtsam ton, han och jag, även om vi aldrig setts.



sen såg jag att vi har två nya spelningar på snerikes och nu har dom fått två nya baslådor. det var rätt roligt sist. det lät för jävligt och alla gick. utom en tjej som kom fram och sa att jag var den bästa djen hon någonsin hört, efter att hon sagt det gick hon också. och folk kom och bad oss sänka diskanten och höja ljudet och vi försökte förklara att det inte gick för att allt redan var på maxvolym även om det inte lät och att allt annat var trasigt. det roligaste är dock att fagersta-posten nu har hört av sig och vill intervjua mig och jenny, hahaha. vilka mullvader. min gamla tyskalärare kommer bli chockad. jag tänkte kräma på rätt rejält som ni förstår. mitt förslag på rubrik för det repotaget ska vara "those who got away", jag ska även föreslå att dom sätter det i mittenuppslaget, dels för att jag alltid har velat kunna kalla mig för centrefoldflicka och dels för att kanske placera organisten kerstin på någon annan sida.



nu till något allvarligt. jag klarade culture-tentan med bravur, efter att ha läst igenom hela kursboken på tre dagar. det här är inte första gången det händer. detta gör att jag ständigt överskattar min förmåga och försätter mig i knepiga sitsar.

1 kommentar:

  1. haha, underbart! du måste visa artikeln sedan:)

    SvaraRadera