måndag, november 03, 2008

jag var just med om värsta saken när jag skulle gå och borsta tänderna. när jag kom ut i hallen slogs jag av en doft som jag bara har känt på ett ställe innan, hos farmor. det var så påtagligt så plötsligt. jag borstade tänderna och går förbi köket som är mörkt och känner ett tvång att gå fram till fönstret, för att se på alla ljus som fortfarande brinner utanför och så tittar jag ner lite snett till vänster i fönstret bland alla berg med saker och ser att mackmaskinen lyser i mörkret och är i full gång och hettar. någon hade väl tagit fel på sladden till den och vattenkokaren. jag vill ändå gärna tro att det rör sig om änglavakt. jag kanske bara borde försöka gå och lägga mig tidigare istället.

1 kommentar:

  1. Kommer bli årets bästa uppsats alla kategorier oavsett var huvudfrågan än landar. Det luktar DN-recension redan nu på planeringsstadiet..

    SvaraRadera