lördag, november 22, 2008

was she going to kill me just for fun

det började som en bra kväll. utbjuden på middag på en mysig/fin restaurang med en del andra par runt omkring oss som alla såg otroligt uppfordrande-på-sin-partner/deprimerade och missnöjda ut med livet. bara det var en stämningshöjare för min middag. snön började falla. jag tyckte att det var väldigt fint. vi fick två karameller med i notan. jag tittade förtjust på hon som gav oss kvittofodralet med två bucklor. en var med chokladsmak och den andra på franska. när vi hade promenerat till min lägenhet satte jag mig och började skruva i den gamla lampan för hundra kronor, satte i den i eluttaget och sa "nu testar vi då" och därmed kortslöt jag allt utom kylskåpet. jag är så jävla dålig på att montera rätt. proppen ute i det inglasade proppskåpet ute i hallen som jag inte har nyckel till har gått och nu är allt mörkt. ironin i det här skulle kunna vara att mobilen snart dör och att det inte finns något uttag att ringa från, om det inte vore för att den nu är laddad. det här är alltså straffet för att jag inte går ut för en gångs skull? för att jag inte kan redovisning och kalkylering tillräckligt bra? (troligvis därför.) jag smsade hyresvärden men har inte fått något svar. bara det känns lite förbjudet. smsa sin hyresvärd sent en fredag. han är väl förstås upptagen på flustret. nej jag tar verkligen tillbaka det (för han är toppen). det finns flera olika alternativ på den här frågan; kanske ignorerar han mitt sms för att det är fredagsnatt? kanske vill han inte rycka ut en fredagsnatt? kanske har jag för mycket fritid utan elektricitet? han vet inte vad man gör med proppar? han har ingen extrapropp? han har SOMNAT?
VARFÖR FINNS DET INGEN JOUR? jag är i fucking akut behov av jour.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar