onsdag, juni 20, 2007

dag 7 till 10.

fredag
fick meddelande halv två på natten
alla gör någonting med sina minuter på det här klotet.
kärleken.

-

åka till örebro, byte och väntan i västerås
såg vattendragstillställningen vid vattnet
avstånden är så små och tillfälliga.

-

åkte hem till honom innan satin, gjorde sallad med jordgubbar i
tough alliance hade just begärt maraccas så abbe åkte taxi genom hela örebro i jakt på maraccas två timmar innan de skulle komma.
"var fan hittar man maraccas en fredagskväll?"

-

han följde med mig till stadsparken i örebro där abbes jenny var, med lars, nicklas kom sen
mycket och dyr champagne i plastmuggar, kvällssol.
sen pastabaren utomhus, delade på vinflaskor
lovisa kom, blev ganska fulla med trötta ögon och snygga kläder
träffade john som också var ute där.
kristoffer skrev att de hade reserverat bord åt oss

-

vi kom dit ganska sent, och halv ett började tough alliance, 20 min kaotisk spelning och eric skär upp händerna på maraccasen och blir blodig i hela ansiktet och försvinner medan concretes-victoria står och filmar.

han tycker spelningen är skitbra och att det är så dom gör
jag tycker mest dom är jobbiga
jag undrar vilken av dom det är som alltid har så fint språk i intervjuer.

träffar christoffer också och hans flickvän som säger hej.
träffar på sussis albin som jag pratar med.
dansar med nicklas, jenny och lars

-

han är i sitt rätta element
mitt i allt känner jag mig ensam
han är hög på sitt i en värld man inte kan komma in i
ingen som inte är i den förstår nog inte.

-

innan stängning frågar victoria bergman om jag hade en tampong, jag hade inte det.
hon verkade inte må okej.

-

gå hem genom natten tillsammans
öde och tyst tidig morgon
han förstår inte riktigt när jag försöker förklara
han säger bara 'det där är ju bara skitsnack.'

-

vi säger inte så mycket, tar av varandra kläderna
somnar utmattade, som alltid.
fönstret står öppet och rullgardinen slår emot

-

lördag
vaknade när han klev upp och somnade om
han väckte mig senare på förmiddagen och sa att det var frukost
han hade skurit bröd, lagt speciell lyxyoghurt i en skål åt mig, hällt upp juice, blandat oboy, lagt fram vindruvor, olika pålägg och varma baguetter ute på verandan med ett litet tänt rött hjärtformat ljus i mitten på bordet
det var verkligen fint
sen tog han fram tårtan med jordgubbar han hade gjort och jag blev helt röd och tårögd
när han tog fram presenterna och jag såg vad det var började jag snyfta och gråta och kinderna blev helt blöta när jag torkade med händerna
det var så jävla fint gjort

-

på eftermiddagen tog vi tåget till fagersta
träffade therese snabbt vid centralstationen i örebro

-

hon jag träffade i kön för några tisdagar sen skickade meddelande och sa att jag hade gjort hennes vecka

-

fest hos klara på kvällen
vinflaskor och folk i lyxvillan
matilda och hennes huliganpojkvän från göteborg var där och han var faktiskt verkligen trevlig när han inte är så packad som han var när jag var i göteborg sist och sussi kallade honom för slemmig
lovisa hade skvallrat för de andra och de sjöng och dom är så söta
kristoffer satt och pratade med de andra.
kraba var där och vi dansade

-

söndag
stanna i sängen halva dagen
regn ute, fika på gammalt café som hade söndagsöppet
bada tillsammans sent på kvällen med tända ljus.

-

måndag
fika på café igen
gick på second hand, köpte fläckigt linne och fläckig tröja för 25 kr
sen åkte vi tillbaka till uppsala
hade möte med tjejen med tuffaste namnet julie rocco som gick igenom uppgifterna med mig inför hösten, jag tror det kommer gå ok
åkte tillbaka till fagersta på kvällen.


inte så oberörd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar