söndag, juni 10, 2007

dagarna.

efter nätter av extas ömmar hela kroppen och det där med att göra saker "lagomt" går inte. jag kan inte det där med att vara lagom, antingen klängig eller ingenting alls. känns det som.


-


torsdag - bio - passionen?


-


natt och ingen försöker något


-


jag vill ha det där intensiva
somna - vakna och helt störd nattsömn och synkade kroppar


-


fredag morgon och varmt i rummet
hettan ger inte med sig
vi åker och badar tidigt på morgonen vid en sjö ute i skogen och han somnar på min mage på bryggan ute i vattnet. han frågar varför jag tycker om det allvarliga framför det lättsamma


-


när han säger att han tycker jag är underbar känner jag det inte, det känns inte som jag betett mig underbart och dels för att han inte vet tillräckligt för att kunna använda såna stora ord men han kanske är nöjd, behöver inte veta mer, kanske inte vill veta mer.


-


grillfest på kvällen och alla är där
vi sitter på filten och jag säger att han får mig att ifrågasätta saker hos mig själv som jag aldrig haft anledning att ens tänka på förut och att jag inte gillar hur det känns och han säger att det lät dåligt och vi blir avbrutna och han ser allvarligt på mig och jag tycker om det allvarliga och mitt i allt tänker jag på hur jävla fin han är och att jag tänker världen om honom.


-


på natten är fönstrena öppna för den lite kyligare luften
man kan höra alla som festar på innergården hela natten röster och skratt
han tycker att jag säger lite och jag tycker han säger för mycket


-


hans läppar och händer och den varma kroppen


-


och sen när vi kom in från mörkret och regnet
såg efter varandra med värmen som två barn har, som är bästa kompisar, fast mer
i hallen och mina byxor var blöta och du gav mig ett par nya som var torra och stora du tittade bort medan jag bytte om jag vet inte ens varför jag minns det
berg med disk i köket och du frågade om jag var hungrig och jag sa inte särskilt och du sa vad bra för jag har ingenting att bjuda på egentligen
kolla igenom bok med brev till företag i skenet från bordslampan och lyssna på iron & wine
och de stora byxorna du fått från din farmor eller något sånt, byxor man trasslar in sig i
som ständigt pågående utan kontakt, hjärnspöken


-


lördag fagersta
lättnad och saknad och inte uppsala förrän någon dag mer nästa vecka och hämta saker och överlämningsmiddag och såna saker
lov och det är skönt att komma ifrån och tänka igenom, glömma lite och minnas annat
planera, drömma, hoppas, längta, såna saker
ta sig samman



watch my back
so i'll make sure
you're right behind me like before
yesterday and the night before tomorrow
dry my eyes so you won't know
dry my eyes so i won't show
i know you're right behind me
don't you let me go let me go tonight
don't you let me go let me go tonight

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar