måndag, mars 03, 2008

minnen av wien.

idag har jag tänkt på vad han sa till mig på fredagen. han sa att han flirtade mer med mig för att han såg något speciellt hos mig. standardfras per automatik. och jag svarade "jasså, verkligen?", "-du ser den stora passionen med mig och sen villa, bil, och att jag skulle utgöra den perfekta mamman till dina barn?" och han svarade "nej, med dig ser jag orgier, europaturnéer och droger". utmanande. det var en fin komplimang. detta fick mig idag när jag var i versailles att tänka på när jag bodde i ett fint område i en takvåning i wien hos en halvt dysfunktionell familj där mamman var läkare och den yngre styvpappan som var läkarstuderande tog hem delar av lik för undervisningssyfte och dottern gick på droger. men å andra sidan, vilka familjer är inte dysfunktionella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar