tisdag, februari 26, 2008

ett steg före.

igår önskade jag att det var somrigt ute så man var lite solbränd som på en gammal bild jag hittade. idag var det sånt väder. en dag när allt går i slow motion. kristoffer låg kvar i min säng när hans lektion började och jag med. en ledig dag. vara ute hela dagen, gå på stan, lämna hans kläder på röda korset, äta ute, gå omkring. det skönaste är att inte tänka på inbillade/självförvållade måsten vilket det mesta av ens liv är, det kan aldrig vara okej.



jag var på institutionen och frågade om museipass från universitetet men de sa att de hade slutat med det sen fyrtio år tillbaka. det var synd. emil sa att han skulle ta allt mitt när jag åker imorgon. han skulle bråka åt mig, det känns skönt. angående avtal så kan jag inte tro att vi ska betala sociala avgifter och ersättning på flera tusen för något vi redan betalat 800 kr för 2004. apropå pengar så fick jag lönen från universitetet idag, allt klaffar liksom. ska läsa lite i min parisguide nu.



14:03

det spöregnar ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar