lördag, februari 09, 2008

svärmare och harkrank.

det andra könet. av emma.


Igår sa Emmy (klasskamrat): "du var så fin idag när vi skrev tentan Emma!" och jag rodnade, tackade och hyllade mig själv. När jag väljer vad jag ska ha på mig är det olika aspekter som väger in. Dels vill jag själv känna mig tjusig. Dels vill jag att kvinnorna i min närhet ska lägga märka till mig och tycka jag är beundransvärd. Killar, har jag lärt mig, behöver man inte klä upp sig för. De tänker inte på det, oftast vill de bara få av kläderna så fort som möjligt, ens lager med linnen och koftor uppskattas inte alls utan försvårar deras jakt efter varm hud därunder. Att lägga möda på underkläder är helt bortkastade. Kvinnor tänker inte alls på samma sätt. Därför klär jag mig för dem.



helt sant. lena ph har också kommit på detta fenomen, när jag såg henne på yran någon sommar sa hon "varför sola när killarna ändå vill åt de vita delarna". så sant så sant.



1 kommentar: