måndag, november 05, 2007

uppsala.

fredagen. eftersom det nästan blev slagsmål mellan två äldre män på swebussen vi hade åkt med på vägen dit, så skulle vi åka tåg hem. tio på morgonen tog vi tåget till uppsala och det borde vi inte ha gjort. en resa som skulle ha tagit tre timmar tog fem eller sex timmar.
först blev kompressorn i första tåget överhettat så det stannade mitt ute i skogen. sen fungerade ingen av toaletterna på tåget så de fick stanna extra för att folk skulle kissa. eftersom vi låg efter tidtabellen fick vi stå och vänta ett tag på möte blev vi informerade om, det var inte kompressorn som hade lagt av den här gången. sen utannonserade de alla anslutningar som folk skulle missa och folk blev minst sagt upprörda. utom en kvinna i vagnen bakom som tyckte det var jätteroligt. sen stannade tåget igen och en röst sa "som ni märkte så har tåget stannat" för då hade vi hamnat bakom ett godståg som hade gått sönder mitt på järnvägen ute i granskogen. sen fick vi vänta i västerås en timme. när vi kom till uppsala var jag sur, sjuk och kissnödig.



på kvällen efter att jag hade duschat gick jag till julia och det är gästfrihet hos henne, alltid. det är skönt med någon sån för jag är inte sån. vi drack några glas och pratade och såg på tv, sen kom fanny och vi gick till snärkes vid elva och träffade alla andra där. tough alliance för andra kvällen i rad, den här gången i uppsala. kristoffer och abraham hade lagt ner enormt mycket arbete på det. medan förbandet rongfa spelade började det snöa ute. det var fint. första riktiga snön och det vräkte ner.





lägg märke till primadonnan erics orgasmen-som-aldrig-kommer-uttryck.

på de första två bilderna är det rongfa.

1 kommentar: