onsdag, januari 02, 2008

nytt år.

det snöade när vi åkte örebro-uppsala igår kväll. vackert med de långa raderna bakljus vi körde förbi i mörkret och det snöblandade regnet. julia sov i baksätet. dagen efter eller den första dagen.



nyårsfest hos christoffer i villan ute i lillån

nostalgi

den välbekanta musiken

svårt att inte tänka tillbaka för en sekund

något så fel.

minnen av aprilhimlen.



några välbekanta ansikten

middagen

allas maträtter

vin

och jag lånade hans kamera

fotade en skitbra bild som jag inte har.



"på spåret"

telefonsamtal

meddelanden

mer vin

kärlek

händer under matbordet

dans i vardagsrummet



vin

vin

vin



tomtebloss

tolvslaget

fyrverkerier.

vår bästa tid är nu.



vi är tillsammans.

vin

sen svartsjuka och bråk.



peter säger att jag gillart

och han har rätt

utom när det är för mycket

som nu helt omotiverat



christoffer kommer emellan kristoffer och mig och avbryter

säger att vi ska vara glada

gå och dansa, inte bråka



jag sa till honom att jag inte får något grepp om oss

det är hett och skit

om det är bra eller dåligt

och han sa "jag vet, det är ett stormigt förhållande vi har"

och han vet.

hatkärlek



ångest för oklarade saker

men jag vet vad jag vill.

det här året.

det blir vad man gör det till.



på vägen hem i bilen säger han att det är himmel och helvete att vara med mig.




nytt år.

gott nytt år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar