fredag, januari 04, 2008

je m'appelle emilie.

de stilla nätterna är de bästa, lyssnar på that summer. fransk kille det ensamma lunkande pianot och hans lena röst. passande. jag träffade en fransk kille i berlin, de som var med vet. han hette jean-baptiste och ville ligga med mig, ironiskt nog. säkert svårt för någon vanlig dödlig att säga nej till. han hade den viskande rösten och den franska dialekten.



han läste ekonomi och jag dricker inte öl och han köpte varsin öl till mig och min kompis. han rökte på en cigarett och hade fina ansiktsdrag, och jag var inte i mitt bästa skick och stripigt uppsatt hår och glansig hy men det bekom honom inte. jag hade kanske lagt upp bilder som togs på oss om jag haft någon kvar. jag fick hans armband och adress som jag aldrig använt, och säkert tappat bort.



i slutet på februari åker jag till paris ensam.

men inte ensam där.

och det kommer bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar