onsdag, januari 23, 2008

onsdag.

jag gick upp imorse halv åtta för lektionen vid åtta efter fem timmars sömn fortfarande full och halvt illamående och trött. jag stannade en timme på den föreläsningen och tog papprena jag egentligen hade kommit för och gick hem och sov. igår kväll och inatt var helt underbart. vi spelade på stora golvet på snerikes och klubben damnation, och kön när vi kom ringlade runt hörnet och fortsatte över gräsmatten ända bort till bostäderna. det var helt packat med folk inne och på vårt golv som dansade och imma på de två- och en halvmeter höga fönstrena. de i baren dansade fruktansvärt mycket och jag och jenny också. scenen svajade aningen. en kille drog ner mig på golvet och snurrade runt mig. det var rätt snurrigt hela kvällen, folk man kände från olika håll överallt och någon gammal flirt och abraham och kristoffer som fanns där och tjejer som stötte på kristoffer en bit bort och vakterna som jobbade för kvällen som kom och hälsade och de i baren som kom med alkohol, och personalen som dansade med sina insamlingsbackar och folk som kom och berömde och älskade det och pratade med oss. det var verkligen helt underbart. cider/öl är det man brukar få, men vi fick drinkar, sexor och shots. inte så bra när man har föreläsning åtta dagen efter kanske. en kille kom fram och sa hur genialiskt det var och att han hade flyttat från sthlm för bara en vecka sen och inte hade hört någonting så bra hittills och att det fanns hopp nu och att vi skulle prata med hans kompis, som jag tydligen skulle ha pratat med tidigare "han kom och pratade med dig för ett tag sen", så skulle vi få komma in på marie laveau när vi ville. det fanns väl de som inte riktigt gillade det vi spelade, som någon som önskade den kastrerade mannen mika som jag sa nej till som blev lite sur. jag och jenny tajtade ihop oss. frisk blandat men mer än vi kanske hade vågat hoppats på gick hem. efteråt klappade folk och han som stått och dansat allra mest i baren kom fram och sa att det hade varit perfekt och att han ville ha oss till en klubb han hade tänkt ha på söndagar framöver. kristoffer som var nykter fick hem mig.



innan spelningen var det första programmet för radion den här terminen och det gick bra. pratade med station underground om klubben som kanske är på gång och jag och cecilia pratade lite idéer och strategier för rekryteringsdelen och marknadsföringen som snart visar sig. marknadsföringen har en årsbudget som jag borde få en klar bild över först. har tänkt ut en del saker som inte riktigt är klara men som jag tror kommer bli bra.



en annan kul grej var "rundvandring i akademiska uppsala" klockan nio på morgonen igår. snålblåst och en tystlåten guide från institutionen. jag minns några årtal men jag hörde ärligt talat inte det mesta eftersom jag inte bara stod en meter från henne. jag känner att det hade varit närgånget sådär första mötet. när sen kommunmännen i neonarbetskläder började skotta snö en meter bakom henne mot stentrappan och grus så brydde jag mig inte längre. munnen rörde sig men ingen hörde någonting. när jag pratade med jenny senare och berättade jag om "rundvandring i akademiska uppsala" och hon strålade "vad kul!" med en slags uppriktighet, jag kände att jag kan ha attitydproblem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar