måndag, mars 31, 2008

föll i koma.

friday i'm in love

nykter och srs-middag med folk från överallt

prat och skämt

möta upp jenny och gå hem till mig

anna kommer förbi och vi skrattar och pratar skit

onykter och vi går ut

delar på en rödvinsflaska



gentle touch är gråa

inget man vill höra

inte så mycket folk där

när de håller på att gå av skriker jag fascination

med min spruckna röst

ensam längst fram

de går motvilligt tillbaka

de pekar på mig när de kör en gång till

jag är överförtjust

även om dom är tråkiga

linnea och jag dansar extatiskt längst fram

friday i'm in love



hemma vid fem på morgonen

det ljusnar och är grått ute

plötsligt har det blivit lördag morgon



tidig frukost på radion

möte om motioner och lagändringar

tankarna är någon annanstans



gå på stan hela dagen

lunch ute på restaurang

duschar

sen nästa förfest

jenny är först

lånar hennes tajta klänning

folk trillar in

jonas, julia, naima, oliver, ida, snygg-johan, tori

öppnar idas champagneflaska genom fönstret

korken flyger mot kyrkogården



julias hår börjar brinna

alkohol

gårdagens stulna alkohol dricks upp

ett glas till

vi dansar runt på golvet

hög volym



det gör inte något om jag gör bort mig

det är ren lycka



johan reser sig från golvet och är med

jag och jenny snurrar runt

klockan har blivit för mycket



vi går

jag och jenny cyklar i förväg

hämtar ut pengar

de andra har inte kommit

vår favoritvakt är där

han leder vägen in och hälsar oss välkomna



fullt med folk på dansgolvet

de andra dyker upp

alla dansar

en kille får syn på mig

blir närgången och vägrar försvinna

äkta cromagnon efter för mycket alkohol

jag säger åt honom att gå därifrån

han verkar inte förstå

han kommer tillbaka

jag skriker åt honom att gå därifrån

och han skriker på ett desperat sätt

"men jag vill ha dig"

som något slags skämt



vi går och sätter oss

jag krossar ett glas

pratar och dricker lite till

dansar till killarna som spelar skivor

det börjar bli sent

nästa kille får ögonkontakt genom folkmassan

kommer fram och låtsas ramla in i mig

varpå han alldeles för självsäkert säger hej

vad är det för fel på folk?

johan agerar pojkvän, men

han kommer igen och ställer sig bredvid mig

tittar på mig

jag går.



det stänger

tori som jag har känt längst av alla där

frågar varför jag är som flugpapper

och att det alltid varit så

förlåt kristoffer, men det är tur att jag har dig, mina övriga intressenter är ju minst sagt inte så lovande.



de går till sin efterfest

jag och jenny hänger kvar medan killarna packar ihop

går vidare till johannesgrillen

överfull av folk

träffar tony som alltid säger hur snygg jag är

på fyllan



vi går vidare på annan efterfest

kristoffer skjutsar mig på pakethållaren

vingligt och vi skrattar och pratar

ifatt jenny och abraham

det gick just förbi en kille

som hade vänt sig om och sagt

"discodarling alltid lika bra"

och gått vidare



vi blir insläppta och går upp för alla trappor

mycket folk på liten yta

en granne kommer surt och säger åt oss att vara tysta

smäller igen dörren



hemma vid femtiden, igen



upp tidigt och flytta alla saker från mitt förra ställe

hela dagen

ordna allting

klart halv två på natten

sen kollaps.



"människor lever i rum av frånvaro fruktansvärt påträngande."

1 kommentar: